jueves, 15 de junio de 2017

Zaibatsu Singularity


(EN)
The human mind's ability to comprehend is limited, the reason is that the human brain is finite, in order to face concepts that go beyond our daily reality, mankind has learned to use increasingly sophisticated tools; Mathematics increasingly advanced, more powerful calculators, simulators with almost infinite capabilities ... but it is that "almost" the limit of current human knowledge, we can look to the horizon, but beyond the graphs tend to infinity, nor the quantum computers The more advanced they are able to see the Singularity.The Singularity is the place where all prediction becomes useless, the place where the data are illegible and where the human imagination is impossible to reach.At this time we are in the future, science and technology are advancing at an exponential rate, quantum computers, nanotechnology, fusion engines, genetic design and artificial intelligence are now realities, advances in science and technology are mutually driven and fast, Humanity is heading towards a horizon of events, great advances have become unpredictable, indecisive, accelerated, the horizon is the point to where the simulations are able to observe the future, and beyond is the Technological Singularity.


Zaibatsu Singularity is the new project that I am developing.

The story revolves around the approaching Technological Singularity and the different ideas, philosophies, political and economic factions that enter into crisis as humanity inexorably approaches the horizon of events.

During the course of the game we will use a character (very RPG style) that will serve to clarify the uncertainty of where it would take Technology Singularity to humanity.

The game is located in the same Cyberpunk universe as Zaibatsu Speedrunners and Zaibatsu Shadowraiders.

This new expansion is planned to be played only in solitary, in the form of an immersive story, in which the player goes through different narrative routes and depending on their actions and their choices can play a different ending!.

There are no good or bad endings, there are only different endings for a topic as controversial as it is: What is the future of humanity?


Characteristics:

   ● Zaibatsu Singularity is designed for Print and Play.

   ● It will be freely distributed under a Creative Commons license.

   ● It will require Zaibatsu Speedrunners and Zaibatsu Shadowraiders to play.



Other features:

   ● Designed for solo play.

   ● Story type "campaign"

   ● With narrative and immersive elements.

   ● With multiple decisions that result in multiple endings.

   ●With replay value

   ● The main objective of the game is to enjoy the story.



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(ES)
La capacidad de comprender que posee la mente humana es limitada, la razón de ello es que el cerebro humano es finito, para afrontar conceptos que van mas alla de nuestra realidad cotidiana la humanidad ha aprendido a utilizar herramientas cada vez mas sofisticadas; matemáticas cada vez mas avanzadas, calculadoras mas poderosas, simuladores con capacidades casi infinitas... pero es ese "casi" el limite del conocimiento humano actual, podemos mirar hasta el horizonte, pero mas alla las gráficas tienden al infinito, ni las computadoras cuanticas mas avanzadas son capaces de ver la singularidad.

La singularidad es el lugar donde toda predicción se vuelve inútil, el lugar donde los datos son ilegibles y donde a la imaginación humana le es imposible llegar.

En este momento estamos en el futuro, la ciencia y la tecnología avanzan a un ritmo exponencial, computadoras cuanticas, nanotecnologia, motores de fusión, diseño genético e inteligencia artificial son ahora realidades, los avances en ciencia y tecnología se impulsan mutuamente y a gran velocidad, la humanidad se dirige hacia un horizonte de sucesos, los grandes avances se han vuelto impredecibles, indetenibles, acelerados, el horizonte es el punto hasta donde las simulaciones son capaces observar el futuro, y mas alla esta la singularidad tecnológica.



Zaibatsu Singularity es el nuevo proyecto que estoy desarrollando.

La historia gira en torno a la Singularidad tecnológica que se aproxima y las distintas ideas, filosofías, facciones políticas y económicas que entran en crisis mientras la humanidad se acerca inexorablemente al horizonte de sucesos.

Durante el transcurso del juego utilizaremos a un personaje (muy al estilo RPG) que nos servira para esclarecer la incertidumbre de hacia donde llevara Singularidad Tecnológica a la humanidad.

El juego se ubica en el mismo universo Cyberpunk que Zaibatsu Speedrunners y Zaibatsu Shadowraiders.

Esta nueva expansión esta planeada para ser jugada únicamente en solitario, en forma de relato inmersivo, en la cual el jugador va recorriendo distintas rutas narrativas y dependiendo de sus acciones y de sus elecciones puede jugar un final diferente!.

No hay finales buenos ni malos, solo hay finales diferentes para un tema tan controvertido como es: ¿Cual es el futuro de la humanidad?


Características:

   ● Zaibatsu Singularity esta diseñado para Print and Play.

   ● Va a ser de libre distribución bajo licencia Creative Commons.

   ● Va a requerir de Zaibatsu Speedrunners y de Zaibatsu Shadowraiders para jugarse.



Otras características:

   ● Juego en solitario.

   ● Historia tipo "campaña"

   ● Con componentes narrativos e inmersivos.

   ● Con decisiones  múltiples que resultan en múltiples finales

   ● Con valor de rejugabilidad (replay value)

   ● El objetivo principal del juego es disfrutar la historia.



4 comentarios:

  1. Hi Froylan,

    Zaibatsu Singularity looks awesome, can't wait for its release! My friend and I just assembled and played Speedrunners and it was incredible! We loved the game play, the art, and the flavor!

    Would you mind clarifying one rule of Speedrunners? It's about direction arrows. Say we have three adjacent spaces A, B, and C, and there's an arrow from B to C, as follows.

    A B -> C

    I'm pretty sure a pawn cannot move from C to B. But what if a pawn is at B? Does it have to move to C?

    Thank you so much!

    JL

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    Respuestas
    1. I'm glad you liked the game =)

      Answering your question:

      If the pawn is in "B" it can move freely to "A" or "C"

      The direction arrow only affects the "relation" between the two spaces on which it is located, in this case "B" and "C"

      Even if the "relationship" of "A" and "B" were adjacent, it is not affected by the directional arrow.

      I hope that your doubt has been clarified, anyway anything you can ask with confidence =)

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      Me alegra que les haya gustado el juego =)

      Respondiendo a tu pregunta:

      Si el peón esta en "B" puede moverse libremente a "A" o a "C”

      La flecha de dirección solo afecta la "relación" entre las dos casillas sobre las que se encuentra, en este caso "B" y "C"

      Pese a encontrase adyacentes la "relación" de "A" y "B" no se ve afectada por la flecha de dirección.

      Espero que tu duda haya sido aclarada, de todos modos cualquier cosa puedes preguntar con toda confianza =)


      Atentamente: Froylan

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